Skickar över hela Sverige
Hundratals fordon i butik
Säkra betalningar
MopedCrossmopedMopedbilFyrhjulingCrossJet SkiMCPromenadskoterLekfordonTrialUTVGuides
Homepage home button
Beta RR Motard 2T 50 TRACK 2025 header image
Rr-motard-2t-50-track-2025 Image
Rr-motard-2t-50-track-2025 Image thumbnail 1Rr-motard-2t-50-track-2025 Image thumbnail 2Rr-motard-2t-50-track-2025 Image thumbnail 3

Beta RR Motard 2T 50 TRACK 2025

Hastighet
45km/h
Klass
1
Garanti
2 år
Bränsle
Bensin

Beta RR Motard 2T 50 Track 2025 är en del av Betas nyligen omdesignade 50cc-sortiment, som kombinerar en modern, djärv design med prestandaegenskaper som passar både unga förare och erfarna entusiaster. Denna modell är speciellt framtagen för dem som söker en distinkt motorcykel med en tilltalande estetik och förmågan att prestera lika bra i stadsmiljö som på banan.

57900kr
2,413kr/mån
Köp nu!

Information / Produktbeskrivning

RR Motard 2T 50 Track 2025 utmärker sig med sin racingattityd och extra lätta 17” svarta aluminiumfälgar, vilket ger den ett äkta motard-utseende för stadskörning. Modellen kommer i färgen Svart/röd BETA TRACK 2025 – BYGGD SOM EN ÄKTA TÄVLINGSHOJ För dig som vill ha mer än en moped. Beta Tracken har inte sina utsprungsrötter i vad som helst — utan i rent tävlings-DNA. Sedan 1948 har Beta byggt racing-, enduro- och motocrosshojar för förare som kräver det yttersta. Och just där börjar också historien om Beta Track. Från början var modellen inte tänkt som en moped. Den utvecklades som en 50cc racemotorcykel, byggd för att köras hårt på bana. Det var först senare som Beta valde att ta denna tävlingsplattform och anpassa den till en moped. Resultatet? En moped som inte är byggd som en moped – utan som en riktig tävlingsmaskin. Tävlingsstark konstruktion i varje detalj Eftersom grunden kommer från racingvärlden är hela hojen konstruerad för att tåla betydligt mer än vanliga mopeder: Ramen är byggd för att klara tävlingsbelastning Karossen är skapad för att stå emot tuff körning Geometrin är optimerad för stabilitet, kontroll och respons Helheten är designad som en äkta cross/enduro-hoj – bara nerskruvad till mopedklass Det här märks direkt i körkänslan. Beta Tracken är inte bara robustare — den känns mer exakt, mer seriös och mer redo än konkurrenterna. Snyggare. Råare. Mer äkta. Looken är ren racingestetik: skarpa linjer, sportig hållning och en närvaro som får andra mopeder att se enkla ut. Beta Tracken sticker ut — inte bara för att den är snygg, utan för att den ser ut och känns som det den egentligen är: en tävlingsmaskin Kort sagt: Beta Track 2025 är mopeden för dig som vägrar kompromissa. Född som en tävlingshoj. Byggd för att tåla mer. Snyggare och starkare än konkurrenterna.

Frågor & Svar

Vilka är de viktigaste skillnaderna mellan Beta RR Motard 2T 50 Track och standardversionen?

Track-versionen har en upside-down Ø 41 mm justerbar gaffel, ett konformat Ø 28,5 mm styre utan tvärstag, en röd anodiserad aluminiumljuddämpare, aluminiumfälgar, dubbelkolvsok fram, svart växelspak, svart bromspedal och ett rött chassi, jämfört med standardversionen.

Vilken typ av motor har Beta RR Motard 2T 50 Track 2025?

Den har en 2-takts encylindrig motor med en slagvolym på 49,7 cc, vätskekyld och utrustad med en oljeblandare. Den har också en ny växellåda för mer precis koppling.

Vilka förbättringar har gjorts på chassit för 2025 års modell?

2025 års modell har ett nytt chassi med reviderad geometri för bättre hantering och smidighet, en längre svingarm för ökad stabilitet, och en ny design på tank, plastdetaljer och sadel.

Vad är bränsletankens kapacitet på Beta RR Motard 2T 50 Track?

Bränsletankens kapacitet är 6,5 liter, med en reserv på 1,5 liter.

Vilka färger finns tillgängliga för Beta RR Motard 2T 50 Track 2025?

Beta RR Motard 2T 50 Track 2025 finns i färgen Svart/Blå.

Tekniska specifikationer

Ram
Stålram med dubbel vagga
Hjulbas
1418 mm
Längd
2053 mm
Bredd
810 mm
Höjd
1170 mm
Sadelhöjd
894 mm
Markfrigång
300 mm
Fotstödshöjd
360 mm
Torrvikt
85,0 kg
Bränsletankkapacitet
6,5 l
Reserv
1,5 l
Kylsystemets kapacitet
0,6 l
Framfjädring
Hydraulisk USD-gaffel med Ø 41 mm skaft
Bakfjädring
Monoshock
Stötdämparslag
50 mm
Framhjulets rörelse
210 mm
Bakhjulets rörelse
200 mm
Frambroms
Wave-skiva Ø260 mm
Bakbroms
Wave-skiva Ø220 mm
Framfälg
17 X 2,50
Bakfälg
17 X 3,50
Framdäck
130/70-17
Bakdäck
130/70-17
Motortyp
Encylindrig, 2-takts, vätskekyld
Borrning
40,3 mm
Slaglängd
39 mm
Motorvolym (cc)
49,7 cc
Kompressionsförhållande
12:1
Start
Kick
Generator
Electronics AET 12V - 85W
Tändstift
NGK BR9ES
Insugssystem
Reedventil i motorblocket
Smörjning
Blandning med mekanisk pump
Bränslesystem
Förgasare
Koppling
Våt flerskivig koppling
Primär transmission
Z.20/71
Växellåda
6 växlar
Sekundär transmission
Kedja
Motorolja
MTX 10W/40
Bränsleeffektivitet (lit/mil)
0,241
CO2-utsläpp [g/km]
57
Klass
1
Topphastighet
45km/h
Bränsletyp
Bensin
Garanti
2 år
Serviceintervall (km)
500, 4000, 8000
Hästkrafter (HP)
3